Halwa Telinga


12/14/2009

Salam Dari Kaherah 1



Makanan kegemaranku : Fool/ Ta' miyah dan ieish. Lepas hajatku

Assalamualaikum

  1. Isatanbul telah kutinggalkan dan aku sekarang di Kaherah, kembali ke tempat lamaku. Dulu, aku di sini 7 tahun penuh ( tidak pernah pulang dlm tempoh itu). Aku banyak belajar di sisi, belajar segalanya yg akhirnya banyak membantuku berfikir, berhemah dan membuat keputusan dan itu mendewasakanku. Semoga anak2 berlianku sudi mendengar laluan hidupku.
  2. Bila bertemu dgn anak2 ini ( ikhwah dan akhawat) aku teringat zaman silamku di sini, 18 tahun yg lalu. Aku amat gembira, mereka semakin matang, mampu bertenang, mengguna mata hati dan akal utk membuat keputusan dan ... zaman gemilang kembali menerjah medan dakwah di Cairo ini dan ku lihat mereka punya daya juang dan semangat yg kental.. sanggup masuk ke medan, tertulis nama dan alamat di dada. Dengan seni pencak yang seadanya, mereka dengan langkah gagah masuk ke gelanggang pertarungan... jangan gusar dengan ilmumu, Tuhanmu tetap ada dan tok gurumu ada di tepi gelanggang, sedia membimbing agar kuda- kudamu berpijak betul, lenggokmu semakin lembut mengelak serangan dgn seni yg memukau dan.... di dadamu terpasak kukuh jiwa pahlawan.... kepahlawanan dan keimanan serta keikhlasan seringkali membuka laluan menang, walaupun orang menganggapmu panglima kenit, baru belajar dan... usah kisah ttg itu
  3. Apa yg kunukilkan ini juga utk anak- anakku di Sayyidah yg kutemui malam tadi. Aku ungkapkan rasa hatiku buat kamu... aku berbangga dengan kamu. Semoga Allah membantu kamu

No comments:

Post a Comment